21.2 C
İstanbul
13 Eylül 2025 Cumartesi
Ana SayfaHaberlerEkonomiYerli müşteriye satışlar, mayısta yüzde 60 arttı

Yerli müşteriye satışlar, mayısta yüzde 60 arttı

Yayın Tarihi:

İlgili Haberler

Erdoğan’dan maaş zammı açıklaması: Emeklileri memnun edeceğiz

Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Memurlarımıza zamlar gelirken, emeklilerimize hiçbir şeyin gelmemesi olacak bir şey değil. Onları da inşallah memnun edecek adımları atacağız." dedi. Erdoğan, "Vatandaşlarımız gönüllerini ferah tutsun, ekonomi kadrolarımız işinin ehli. Enflasyonu yine tek haneye AK Parti kadrolarının düşüreceğine inansınlar." diye konuştu.

İstanbul’da nargile yasağı devam edecek

İstanbul Valiliği, 2020'de başlayan nargile servisine yönelik yasağın devam edeceğini duyurdu.

Gram altın rekor seviyesini test etti

Gram altın, zirve seviyesi olan 1621 lira seviyesini test ederken, şu dakikalarda 1616 lirada işlem görüyor. Ons altın ise, 4 günlük yükseliş trendini sürdürüyor.

Haziranda en çok çayın fiyatı arttı

Tüketici fiyatları bazında haziranda fiyatı en fazla artan ürün yüzde 14,93 ile çay ve diğer demlendirilen içecek çeşitleri, en fazla düşen ise yüzde 6,14 ile yumurta ve yumurta ile ilgili ürünler oldu.

- Reklam -

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) derneğin üyeleri ile yaptığı mayıs ayı anketinin sonuçlarını paylaştı.

Buna göre, organize perakende sektörü, fiyatların daha da yükselmesinden endişe eden yerli müşterinin ihtiyaç alışverişini öne çekmesi nedeniyle mayısta hem adet satışını hem de cirosunu artırdı. Yabancılar ise mayısta da frene basmaya devam etti.

Açıklamada konuya ilişkin değerlendirmeleri yer alan BMD Başkanı Sinan Öncel, nisan ayının ardından mayısın da organize perakende sektörü için verimli geçtiğini belirterek, iki seçimin gerçekleştirildiği ayda Anneler Günü için hediyelik alışverişinin cirolara pozitif katkı sunduğunu anlattı.

Özellikle enflasyonun yüksek oranlarda seyrettiği dönemlerde ciro artışının kendileri için bir anlam ifade etmediğini kaydeden Öncel, “Sektördeki gelişimi daha çok adet satışları üzerinden değerlendiriyoruz. Mayıs 2022 ile kıyasladığımızda markalarımızın yüzde 60’ının adet satışlarını artırdığını görüyoruz. Nisandan mayısa ortalama adet satışlarında artış göze çarpıyor. Ciro özelinde baktığımızda da artış eğilimi sürüyor.” açıklamasında bulundu.

Sinan Öncel, imkanı olanların fiyatların daha da artacağı endişesiyle ihtiyaç alışverişini erkenden yapmayı tercih ettiğini kaydederek, yabancıların perakende satışlarına katkısının geçen yıla göre daha zayıf seyrettiğini bildirdi.

- Reklam -

Markaların sadece yüzde 31’inin yabancıya adet satışlarında geçen yılın aynı ayına göre artış beyan ettiğini aktaran Öncel, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Yüzde 48’inin azaldığı, yüzde 21’inin ise aynı kaldığı görülüyor. 2022’de kurun seviyesi yabancılar için cazip bir alışveriş ortamı sunuyordu. Kurun aylarca belli bir seviyede baskılanması nedeniyle Türkiye’de fiyatlar yabancılar için cazibesini büyük ölçüde kaybetti. Geçen yıl toplam kartlı harcamaların yaklaşık yüzde 10’unu yabancılar yapmıştı. 2023’ün ilk 5 ayında bu oranın yüzde 6 civarında kaldığını tahmin ediyoruz. Yeni ekonomi yönetiminin göreve başlamasıyla birlikte kurda yukarı yönlü bir hareket oldu. Kurun yeni seviyesinin yabancı alışverişine etkisini haziran anketimizde ölçümleyebileceğiz.”

Öncel, okulların kapanması, tatil sezonunun başlaması ve Babalar Günü’nün etkisiyle haziranın 3 haftasında da yoğun bir alışveriş trafiği gözlemlediklerini belirterek, Kurban Bayramı ve tatil alışverişinin etkisiyle canlılığın bir süre daha devam etmesini beklediklerini anlattı.

 

- Reklam -

En Son Haberler

CEVAP YAZ

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz